För en upplyst framtid
Akavias 140 000 medlemmar bidrar till en upplyst framtid på alla nivåer – för sin egen utveckling, på sin arbetsplats och för samhället. Det är kärnan i Akavias nya kommunikationskoncept!
Syftet med konceptet och denna första kampanj - "för en upplyst framtid" - är att fortsätta växa som förbund, för att kunna ta ännu större plats och roll som part. Vi vet att det är många som kan vara medlemmar i Akavia men som inte vet att de kan vara det. Det vill vi ändra på, för att bli ett ännu starkare förbund.
I kampanjen belyser vi Akavias medlemmar som alla står för kunskap och som bidrar till en större helhet – var och en för sig och tillsammans tror de på och verkar för en upplyst framtid. Vi vill att den handlingskraft, förmåga och kunskap som alla akademiker som är eller kan bli medlemmar i Akavia bär på ska ta större plats. Det är en hyllning till alla ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer som kunskapsbaserat, ambitiöst och framåtlutat driver utvecklingen framåt. I arbetet, i livet, i samhället.
Akavias nya kommunikationskoncept För en upplyst framtid bygger på förbundets idéplattform och kommer fungera som en röd tråd i all Akavias kommunikation framåt, så att fler känner till oss och känner igen oss över tid. Mallar och annat användbart material kommer att tas fram och delas löpande allt eftersom konceptet tar form och utvecklas.
Material du kan ladda ner som förtroendevald
- GIF till din e-postsignatur
- Teamsbakgrund
- Bilder
- Affischer (A4)
- Exempel på radioreklam