Vill du nå ut till fler?
Förbättra synligheten för er och Akavia online
Har du haft ett medlemsevent eller annan aktivitet på arbetsplatsen? Då kan du inspirera och nå en bredare publik på Akavias sociala kanaler genom att dela ditt material till oss. Här hittar du en instruktion om hur du ska gå tillväga om du vill att Akavia ska publicera ditt material på förbundets sociala medier.
Om du hellre föredrar att posta ditt material på dina egna sociala kanaler, kom ihåg att tagga Akavia så att vi kan interagera med dig.
Dela ditt material till Akavia
Så här gör du:
- Ta gärna en bild eller video och stäm av med personerna i materialet om de är okej med att materialet kommer att finns på Akavias sociala kanaler. Alternativt ta en bild bakifrån, så de inte kan identifieras.
- Skriv en kort text till bilden/videon. Förklara gärna vad du gjort och varför så publiken får en bättre förståelse av materialet.
- Meddela gärna om du vill att vi ska tagga dig eller någon annan på bilden så att ni kan re-posta materialet i era egna flöde vid senare tillfälle.
- Skicka in materialet med ämnesraden: Förtroendevald – Post på Akavias sociala medier.
Sprid Akavia i dina sociala medier
Om du känner att du inte vill skicka in ditt material till oss kan du fortfarande sprida Akavia i dina sociala medier. Här redovisas tre olika sätt hur du kan göra det.
-
Dela våra inlägg med en kommentar
Vid varje inlägg, oavsett plattform, finns det en pil som gör att du kan dela Akavias inlägg på dig egen tidslinje. Det är alltid bättre att du skriver en personlig kommentar till varför du delar inlägg. -
Tagga Akavia i ett inlägg
Genom att tagga Akavia i ditt inlägg så får vi upp inlägget och kan gilla, kommentera tillbaka eller re-posta. För att tagga oss använder du följande @, se nedan:
Instagram, Threads och Twitter/X - @akaviasverige
Facebook - @akavia
Linkedin - @akavia -
Kommentera Akavias inlägg
Om du känner att ovan alternativ är en för hög tröskel för dig att göra kan du i stället kommentera Akavias inlägg. Genom att kommentera våra inlägg så syns vi mer. På exempelvis Linkedin kommer ditt gillande att synas i ditt flöde för ditt nätverk.